Regels bij het boeken van de tennis en padel banen

28 april 2023

Voor het gebruik van de tennis- en padelbanen gelden een aantal regels, die we al naar gelang de situatie zelf kunnen instellen, de zgn boekingsinstellingen.  Deze zijn nu als volgt ingesteld (vanaf 1 januari 2024).  We bekijken continu of we deze boekingsregels moeten bijstellen.

• Het is altijd verplicht de tennis- of padelbaan te reserveren. Alleen dan kan iedereen zien welke banen er vrij of al gereserveerd zijn. Als dit niet lukt om een of andere reden, stuur dan een mailtje naar de club en we vinden vast een oplossing. Ga nooit zomaar spelen omdat de baan toch wel vrij is.
  • Wanneer je om een of andere reden niet kunt/wilt spelen, annuleer dan je reservering zodat anderen deze baan kunnen reserveren.
  • Je kunt maximaal 7 dagen van te voren een baan reserveren (om precies te zijn 168 uur)
  • Iedereen kan max éénmaal per dag van een tennis- of padelbaan gebruik maken.
  • De reservering geldt voor een uur.
  • Iedereen kan maximaal 2 keer per week in de piekuren een padelbaan reserveren.
  • Een padelbaan reserveer je altijd met 4 personen; padel is immers een dubbelspel.
  • De padel- en tennisbanen worden ook verhuurd aan niet-leden op minder drukke uren (door de week van 07.00 tot 17.00 uur en in het weekend van 12.00 - 23.00 uur).
  • Regeling voor introducés:
    • Ieder lid kan max 10 introducés per jaar meenemen; We hebben dit gedaan zodat iedereen zijn vrienden of kennissen mee kan nemen om bv padel eens uit te proberen.
    • Voor de padelbanen geldt dat je op de daluren (door de week van 07.00-18.00 uur en in het weekend) max 3 introducés kunt meenemen. Voor de piekuren (door de week vanaf 18.30 uur tot 22.30 uur) max 1 introducés (met 3 leden).
    • Het tarief voor een introducé voor de padelbanen is 7,50 Euro per introducé per uur;
    • Het tarief voor een introducé voor een tennisbaan is 5,00 Euro per introducé per uur (dit is hetzelfde tarief als in het verleden);
    • Het lid dat de baan reserveert,  betaalt het introducé tarief tegelijk met de reservering (via IDEAL).
    • Let op: een reservering met een introduce kan niet verzet of geannuleerd worden. Dit kan alleen maar handmatig. Stuur een mail naar de club / neem contact op met onze baancommissaris Luuk Loeff ([email protected]) dan wordt de afspraak verzet/geannuleerd en het betaalde bedrag teruggestort. Dit kan tot 24 uur voor de reservering.

Het is uiteraard niet toegestaan dat er andere mensen op de baan staan dan voor wie de baan is gereserveerd.

Reservering op een vaste tijd (wekelijks)

• Voor padel is dit niet mogelijk
  • Voor tennis is dit mogelijk op de daluren.
  • Voor tennis op de piekuren geldt dat in principe twee banen vrij worden gehouden voor vrije reserveringen. Als er dan nog banen vrij zijn kan een vaste reservering worden afgesproken. Deze reservering is dan geldig voor 3 maanden. Wanneer er meerdere gegadigden zijn voor hetzelfde tijdstip wordt er geloot.

Voor een vaste reservering kun je contact opnemen met onze baancommissaris Luuk Loeff

Leden en hun introducés die nog geen padel racket of ballen hebben kunnen die gratis lenen van de club.

Als er vragen zijn of als deze instellingen in de praktijk problemen opleveren horen we dat graag.

Nieuwscategorieën

Vragen?